בעקבות המצב הכלכלי והבריאותי המתפתח בעולם בגלל הקורונה, חברות צריכות להתאים את תכניות השיווק שלהן למציאות חדשה. במאמר זה, נעיין במהלך שיווק דיגיטלי ובדרכים שבהן חברות יכולות להתאים את עצמן לקורונה. נדון בשימוש במודעות ממומנות בחברות קטנות ובסטרטאפים, ובכך אפשר להתאים את הקמפיינים שלהם למצב האקטואלי ולזרם הקורונה. נדון באיך למצוא את הקהל היעד הטוב ביותר עבור מוצר או שירות של חברה. ננסה להבין טרנדים ביותר בנושא שיווק דיגיטלי ובאיזה צורה כדאי לפעול לחזק את המותג ואת הקהל היעד.

משרד פרסום דיגיטלי שמייצר לידים לעסק שהופכים ללקוחות
מחפשים משרד פרסום דיגיטלי מומלץ?

רוצים לעבוד עם חברת פרסום אמינה שתכווין אתכם לייצר הכנסה אמיתית?

מאמר זה בוחן את ההשפעה של המשבר הבריאותי והכלכלי העולמי המתמשך עקב נגיף הקורונה על אסטרטגיות שיווק דיגיטליות. הוא דן בצורך של חברות להתאים את תוכניות השיווק שלהן למציאות החדשה, תוך התמקדות בשימוש במודעות ממומנות, מיקוד לקהל המתאים, והבנת הטרנדים העדכניים ביותר לחיזוק המותג וההגעה שלהם.

מבוא: הנוף המשתנה של השיווק הדיגיטלי

המגיפה העולמית הביאה לשינוי חסר תקדים באופן שבו אנו חיים, עובדים וצורכים. בזמן שהעולם מתמודד עם ההשפעה של COVID-19, עסקים בכל תעשיות נאלצים להסתגל למציאות חדשה. בעולם השיווק, המגיפה שיבשה את הנורמות הקבועות, ואילצה חברות לחשוב מחדש על האסטרטגיות והגישות שלהן. הנוף של השיווק הדיגיטלי השתנה באופן דרסטי, כאשר צרכנים מבלים יותר זמן באינטרנט ומחפשים מוצרים ושירותים הנותנים מענה לצרכים המשתנים שלהם.

המגיפה האיצה את קצב הטרנספורמציה הדיגיטלית, כאשר חברות מסתמכות יותר ויותר על ערוצים דיגיטליים כדי להתחבר לקהל היעד שלהן. עלייתם של מסחר אלקטרוני, מדיה חברתית ופלטפורמות דיגיטליות אחרות הציגה הזדמנויות חדשות לעסקים, אך גם אתגרים חדשים. חברות חייבות לנווט במרחב דיגיטלי צפוף יותר ויותר, שבו התחרות עזה והתנהגות הצרכנים מתפתחת כל הזמן.

במציאות החדשה הזו, חברות חייבות להיות זריזות ויכולות להסתגל, מסוגלות להסתובב במהירות בתגובה לנסיבות משתנות. הם חייבים להיות מסוגלים לזהות מגמות מתפתחות ולהישאר בקדמת העקומה, ובמקביל להישאר נאמנים למותג ולערכים שלהם. שיווק דיגיטלי הוא כבר לא רק קידום מוצר או שירות; מדובר בבניית מערכות יחסים משמעותיות עם לקוחות ויצירת קשר איתם ברמה עמוקה יותר.

קולאז' של אלמנטים שיווקיים דיגיטליים שונים בצורת גלובוס
קולאז' של אלמנטים שיווקיים דיגיטליים שונים בצורת גלובוס

מדוע ההסתגלות למציאות החדשה היא קריטית?

למגיפת ה-COVID-19 הייתה השפעה משמעותית על עסקים ברחבי העולם, שיבשה נורמות מבוססות ואילצה חברות להסתגל למציאות חדשה. בעולם השיווק, המגיפה האיצה את המעבר לערוצים דיגיטליים, כאשר צרכנים מבלים יותר זמן באינטרנט ומחפשים מוצרים ושירותים הנותנים מענה לצרכים המשתנים שלהם. ההסתגלות למציאות החדשה הזו חיונית לעסקים שרוצים להישאר תחרותיים ורלוונטיים בעולם שלאחר המגפה. הנה כמה סיבות לכך:

  • 1. התנהגות צרכנים השתנתה:
    המגיפה שינתה מהותית את הדרך שבה אנשים חיים, עובדים וצורכים. צרכנים זהירים ובררניים יותר בהוצאות שלהם, ופונים יותר ויותר לערוצים דיגיטליים למחקר ולרכישת מוצרים. חברות שלא מצליחות להסתגל להעדפות הצרכנים המשתנות הללו מסתכנות בהישארות מאחור.
  • 2. התחרות עזה:
    המגיפה האיצה את קצב הטרנספורמציה הדיגיטלית, כאשר עסקים על פני תעשיות משקיעים רבות בשיווק דיגיטלי ובמסחר אלקטרוני. זה יצר מרחב דיגיטלי צפוף ותחרותי, שבו חברות חייבות לעבוד קשה מתמיד כדי לבלוט ולהתחבר לקהל היעד שלהן.
  • 3. אי הוודאות גבוהה:
    המגיפה יצרה מידה גבוהה של אי ודאות וחוסר חיזוי, כאשר חברות מתמודדות עם אתגרים ושיבושים חסרי תקדים. בהקשר זה, חיוני שעסקים יהיו זריזים ובעלי יכולת הסתגלות, מסוגלים להסתובב במהירות בתגובה לנסיבות משתנות ולטרנדים מתעוררים.

"הישרדות החזקים": איך חברות יכולות להסתגל?

כשהעולם ממשיך להתמודד עם ההשפעות של מגיפת COVID-19, עסקים מתמודדים עם אתגרים חסרי תקדים הדורשים מהם להסתגל ולהתפתח. המגיפה הביאה לשינויים מהירים בהתנהגות הצרכנים ובדינמיקת השוק, מה שהופך את זה חיוני לחברות לאמץ מנטליות של "הישרדות המתאימים ביותר". הנה כמה דרכים שבהן חברות יכולות להסתגל למציאות החדשה:

  • 1. אמץ טרנספורמציה דיגיטלית:
    המגיפה האיצה את המעבר לערוצים דיגיטליים, כאשר צרכנים מבלים יותר זמן באינטרנט מאי פעם. חברות שמשקיעות בשיווק דיגיטלי, מסחר אלקטרוני ותקשורת יהיו מצוידות יותר להתחבר ללקוחות ולהישאר רלוונטיות בנוף המתפתח במהירות.
  • 2. התמקדות בצרכי הלקוח:
    כאשר התנהגות הצרכנים משתנה במהירות, חיוני לחברות להישאר מותאמות לצרכי הלקוחות ולהעדפותיהם. זה דורש הבנה עמוקה של מסע הלקוח, כמו גם נכונות להקשיב ולהסתגל למשוב.
  • 3. הרחבת היצע המוצרים:
    המגיפה יצרה הזדמנויות חדשות לעסקים להרחיב את היצע המוצרים שלהם ולגוון את זרמי ההכנסה. חברות המסוגלות לזהות מגמות מתפתחות ולפנות במהירות כדי לענות על צרכי הלקוחות המשתנים יהיו ממוקמות טוב יותר להצליח בעולם שלאחר המגפה.
  • 4. בנה חוסן:
    המגיפה הדגישה את חשיבות החוסן, כאשר חברות שמסוגלות לעמוד בסערה צפויות להופיע חזק יותר בצד השני. זה דורש התמקדות בניהול עלויות, יעילות תפעולית והפחתת סיכונים.
  • 5. לטפח חדשנות:
    המגיפה עוררה גם גל של חדשנות ויצירתיות, כאשר עסקים על פני תעשיות מתנסים במוצרים, שירותים ומודלים עסקיים חדשים. חברות שיצליחו לאמץ חדשנות ולהישאר בקדמת העקומה יהיו ממוקמות טוב יותר להצליח במציאות החדשה.

זיקית מתאימה לסביבתה, המייצגת עסקים המתאימים למציאות החדשה
זיקית מתאימה לסביבתה, המייצגת עסקים המתאימים למציאות החדשה

מודעות ממומנות: קו הצלה לחברות קטנות וסטארט-אפים?

בעקבות מגיפת ה-COVID-19, חברות קטנות וסטארט-אפים נפגעו קשה מהשפל הכלכלי. רבים נאבקים לשמור על המים כשההוצאות הצרכניות יורדות והתחרות גוברת. עם זאת, מודעות ממומנות יכולות לספק גלגל הצלה לעסקים אלו, לעזור להם להגיע ללקוחות חדשים, להגביר את המכירות ולהישאר תחרותי.

  • 1. פרסום ממוקד:
    אחד היתרונות העיקריים של מודעות ממומנות הוא שהן מאפשרות לעסקים למקד את מאמצי הפרסום שלהם בצורה יעילה יותר. על ידי שימוש בשיטות מיקוד מונעות נתונים, חברות קטנות וסטארטאפים יכולים להבטיח שהמודעות שלהם יגיעו לאנשים הנכונים בזמן הנכון, ולהגדיל את סיכויי ההמרה וההחזר על ההשקעה.
  • 2. חסכונית:
    מודעות ממומנות יכולות להיות גם דרך חסכונית לעסקים קטנים לפרסם, שכן הן מציעות מגוון אפשרויות תמחור שניתן להתאים לתקציבים בכל הגדלים. זה חשוב במיוחד באקלים הכלכלי הנוכחי, שבו עסקים מחפשים דרכים לקצץ בעלויות ולמקסם את החזר ה-ROI.
  • 3. תוצאות מדידות:
    יתרון נוסף של מודעות ממומנות הוא שהן מספקות תוצאות מדידות, המאפשרות לעסקים לעקוב אחר האפקטיביות של מסעות הפרסום שלהם ולקבל החלטות מונחות נתונים. רמת נראות זו יכולה להיות שימושית במיוחד עבור חברות קטנות וסטארטאפים, שאולי אין להם את המשאבים לבצע מחקר שוק מקיף או להשקיע בקמפיינים פרסומיים יקרים.

    על ידי מינוף מודעות ממומנות, חברות קטנות וסטארטאפים יכולים ליישר את מגרש המשחקים עם מתחרים גדולים יותר, להגיע ללקוחות חדשים ולהגביר את המכירות בצורה חסכונית. עם זאת, חשוב לעסקים לפתח אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מתוכננת היטב, הכוללת יעדים ברורים, קהל יעד ומדדים להצלחה.

כיצד למצוא את קהל היעד הטוב ביותר בתוך אי ודאות?

בתקופות של אי ודאות, זה יכול להיות מאתגר עבור עסקים לקבוע את קהל היעד הטוב ביותר עבור המוצרים או השירותים שלהם. עם זאת, עם הגישה הנכונה, אפשר לזהות ולתקשר עם לקוחות שסביר להניח שהם יתעניינו במה שיש לעסק שלך להציע.

  • 1. ערכו מחקר שוק:
    אחד הצעדים הראשונים במציאת קהל היעד הטוב ביותר הוא ביצוע מחקר שוק. זה יכול לכלול ניתוח נתוני לקוחות קיימים, סקר לקוחות פוטנציאליים וחקר מגמות ומתחרים בתעשייה. על ידי איסוף מידע זה, עסקים יכולים לקבל תובנות חשובות לגבי מי קהל היעד שלהם, מה הצרכים וההעדפות שלהם וכיצד להגיע אליהם ביעילות.
  • 2. השתמש במיקוד מבוסס-נתונים:
    לאחר שתבין טוב יותר את קהל היעד שלך, חשוב להשתמש בשיטות מיקוד מבוסס-נתונים כדי להגיע אליהם. זה יכול לכלול שימוש בנתונים דמוגרפיים, כגון גיל, מגדר ומיקום, כדי ליצור קמפיינים פרסומיים ממוקדים שיש להם סיכוי גבוה יותר להדהד עם הקהל שלך. בנוסף, עסקים יכולים להשתמש בנתונים מפלטפורמות מדיה חברתית וניתוח אתרים כדי לזהות אילו ערוצים ותוכן הם היעילים ביותר במעורבות עם קהל היעד שלהם.
  • 3. הסתגלו לתנאים משתנים:
    לבסוף, חשוב לשמור על גמישות והתאמה בכל הנוגע למיקוד לקהל שלכם. מכיוון שמגיפת COVID-19 ממשיכה להשפיע על התנהגות והעדפות צרכנים, ייתכן שעסקים יצטרכו להתאים את אסטרטגיות המיקוד שלהם כדי לשקף את השינויים הללו. זה יכול להיות כרוך בהעברת מיקוד לדמוגרפיה או לערוצים שונים, או בפיתוח מוצרים או שירותים חדשים שעונים טוב יותר על צרכי הלקוחות בסביבה הנוכחית.

איש שיווק המדגיש קהל יעד ספציפי במפה וירטואלית
איש שיווק המדגיש קהל יעד ספציפי במפה וירטואלית

הבנת התנהגות צרכנים בזמני משבר

התנהגות הצרכנים מתפתחת כל הזמן, וזה נכון במיוחד בתקופות משבר. כאשר עסקים מתאימים את אסטרטגיות השיווק שלהם למגיפה הנוכחית, חשוב להבין כיצד התנהגות הצרכנים משתנה ואילו גורמים מניעים את השינויים הללו.

אחד השיקולים המרכזיים הוא ההשפעה של אי הוודאות והפחד על קבלת ההחלטות של הצרכן. עם המגיפה המתמשכת, צרכנים רבים חשים חרדה ואי ודאות לגבי העתיד, מה שעלול להוביל לשינויים בהרגלי ההוצאות שלהם. לדוגמה, צרכנים מסוימים עשויים להיות מהססים יותר לבצע רכישות גדולות או להשקיע במוצרים ושירותים שאינם חיוניים בשל אי הוודאות הכלכלית שנגרמה על ידי המגיפה.

גורם נוסף שמניע שינויים בהתנהגות הצרכנים הוא המעבר לערוצים דיגיטליים. עם אמצעי ריחוק חברתי, צרכנים רבים פונים לקניות מקוונות ולשירותים דיגיטליים אחרים כדי לענות על הצרכים שלהם. זה הוביל לעלייה בפעילות המסחר האלקטרוני, כמו גם עניין מוגבר בשירותי משלוחים ואפשרויות תשלום ללא מגע.

במקביל, המגיפה גם הדגישה את החשיבות של אחריות חברתית וקיימות עבור צרכנים רבים. ככל שאנשים הופכים מודעים יותר להשפעה של פעולותיהם על הסביבה והחברה, עסקים שמתעדפים ערכים אלו עשויים להיות מושכים יותר לצרכנים.

כוחה של מדיה חברתית: איך זה יכול לעזור?

המדיה החברתית הפכה לחלק מהותי מחיי היומיום שלנו, והיא גם כלי רב עוצמה לעסקים המחפשים להתחבר ללקוחות. במהלך המגיפה, המדיה החברתית הפכה חשובה עוד יותר מכיוון שאנשים מסתמכים על ערוצים דיגיטליים כדי להישאר מעודכנים, מבדרים ומחוברים. אז איך עסקים יכולים למנף את הכוח של המדיה החברתית כדי להגיע לקהל היעד שלהם?

גישה אחת היא להתמקד בבניית נוכחות מותג חזקה בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. זה כרוך ביצירת תוכן מרתק המהדהד עם הלקוחות ומשקף את הערכים והאישיות של המותג. על ידי שיתוף תוכן רלוונטי, משעשע ואינפורמטיבי, עסקים יכולים לבנות קהל עוקבים נאמן במדיה החברתית שיכול לעזור לעורר מודעות ומכירות.

דרך נוספת להשתמש במדיה חברתית במהלך המגיפה היא להתמקד במעורבות לקוחות. עם הרבה אנשים שמרגישים מבודדים ומנותקים, מדיה חברתית יכולה להיות דרך רבת עוצמה להתחבר ללקוחות ולבנות מערכות יחסים. זה עשוי לכלול מענה לפניות ומשוב של לקוחות, אירוח אירועים חיים ומפגשי שאלות ותשובות, או שיתוף של תוכן שנוצר על ידי משתמשים המציג את הלקוחות באמצעות המוצרים או השירותים של המותג.

מדיה חברתית יכולה להיות גם כלי רב ערך לעסקים המעוניינים להישאר מעודכנים לגבי המגמות האחרונות והעדפות הלקוחות. על ידי ניטור ערוצי מדיה חברתית, עסקים יכולים לקבל תובנות חשובות לגבי מה הלקוחות שלהם מדברים, מה הם אוהבים ומה לא אוהבים ומה הצרכים וההעדפות שלהם. ניתן להשתמש במידע זה כדי ליישר אסטרטגיות שיווק ומאמצי פיתוח מוצרים.

לבסוף, מדיה חברתית יכולה להיות דרך יעילה להניע תעבורה לאתר ומכירות. על ידי שימוש במודעות ומבצעים ברשתות חברתיות, עסקים יכולים למקד לפלחי לקוחות ספציפיים ולהוביל אותם לאתר האינטרנט או לחנות המקוונת שלהם. זה יכול לעזור לעסקים להתגבר על האתגרים שמציבה המגפה ולהמשיך להצמיח את העסק שלהם גם בזמנים קשים.

אדם שגולל בפוסטים של מדיה חברתית בסמארטפון שלו
אדם שגולל בפוסטים של מדיה חברתית בסמארטפון שלו

באילו פלטפורמות חברות צריכות להתמקד?

בחירת פלטפורמות המדיה החברתיות הנכונות להתמקד בהן יכולה לעשות הבדל משמעותי בהצלחת אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי של החברה. חיוני לזהות אילו פלטפורמות הפופולריות ביותר בקרב קהל היעד והיכן יש סבירות גבוהה יותר לעסוק במותג. בעוד שפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר הן בין פלטפורמות המדיה החברתיות הפופולריות ביותר, ישנן פלטפורמות אחרות שעשויות להתאים יותר לתעשיות ולקהלי יעד מסוימים.

לדוגמא, לינקדאין היא פלטפורמה פופולרית לשיווק B2B ומהווה בחירה מצוינת לחברות שרוצות להתחבר לעסקים או לאנשי מקצוע אחרים בענף שלהן. YouTube היא פלטפורמה נוספת שהולכת וגוברת בפופולריות, במיוחד בקרב קהלים צעירים יותר. חברות שמייצרות תוכן וידאו או רוצות להציג את המוצרים או השירותים שלהן בפורמט ויזואלי יותר עשויות למצוא ביוטיוב פלטפורמה יעילה.

TikTok היא פלטפורמה נוספת שהתפוצצה בפופולריות בשנים האחרונות, במיוחד בקרב קהלים צעירים יותר. חברות שרוצות להגיע לדמוגרפיה צעירה יותר או שיש להן מוצר או שירות המתאים לתוכן וידאו קצר עשויות למצוא הצלחה ב-TikTok. עם זאת, חשוב לציין שהאלגוריתם של TikTok יכול להיות מאתגר לפיצוח, וייתכן שיידרש ניסוי וטעייה כדי למצוא מה עובד.

האם משפיענים עדיין יעילים במהלך המגיפה?

שיווק משפיעים הוא טקטיקה פופולרית בשיווק דיגיטלי כבר כמה שנים, כאשר חברות ממנפות את טווח ההגעה וההשפעה של אנשי מדיה חברתית כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלהם. עם זאת, כשהמגיפה משפיעה על האופן שבו אנשים צורכים מדיה ומתקשרים עם מותגים, חברות רבות תוהות האם שיווק משפיענים עדיין יעיל.

התשובה היא כן, אבל חברות צריכות להתאים את הגישה שלהן כדי להתאים לאקלים הנוכחי. הנה כמה גורמים שיש לקחת בחשבון בעת שימוש בשיווק משפיענים במהלך המגיפה:

  • 1. אותנטיות היא המפתח:
    שיווק משפיעים עובד הכי טוב כאשר התמיכה של המשפיע מרגישה אמיתית ואותנטית. מכיוון שהמגיפה משפיעה על חייהם של אנשים בדרכים משמעותיות, חשוב יותר מתמיד להבטיח שהמסר של המשפיע יתיישר עם ערכי החברה ויהדהד עם הקהל שלהם.
  • 2. הסתגלו לשינויים בהתנהגות הצרכנים:
    עם נעילה ואמצעים להתרחקות חברתית, אנשים מבלים יותר זמן באינטרנט ומתקשרים עם פלטפורמות מדיה חברתית בצורה שונה. חברות צריכות להתאים את אסטרטגיות השיווק המשפיעות שלהן כדי להתאים לשינויים הללו בהתנהגות הצרכנים.
  • 3. בחר את המשפיען הנכון:
    כמו תמיד, בחירת המשפיען הנכון היא קריטית להצלחת קמפיין שיווקי משפיע. חברות צריכות למצוא משפיענים שמתיישרים עם המותג שלהן וחולקים את אותם ערכים. בנוסף, חברות צריכות לשקול שיתוף פעולה עם מיקרו-משפיענים שיש להם קהל קטן יותר אך מעורב יותר.

    ראוי גם לציין שהמשפיענים עצמם הושפעו מהמגיפה, כאשר רבים מהם חווים ירידה בחסויות ועסקאות מותג. המשמעות היא שחברות עשויות לשאת ולתת על תעריפים טובים יותר עם משפיענים, מה שהופך את זה לזמן טוב לחקור את שיווק המשפיעים כדרך חסכונית להגיע לקהלים חדשים.

משפיען המקדם מוצר בשידור חי
משפיען המקדם מוצר בשידור חי

מהן המגמות האחרונות בשיווק דיגיטלי?

השיווק הדיגיטלי מתפתח כל הזמן, וחשוב לחברות להישאר מעודכנות במגמות ובאסטרטגיות העדכניות ביותר. הנה כמה מהמגמות האחרונות בשיווק דיגיטלי שכדאי לפקוח עליהם עין:

  • 1. שיווק בווידאו:
    וידאו הפך לפורמט יותר ויותר פופולרי לשיווק תוכן, עם פלטפורמות כמו TikTok ו-Instagram Reels שמניעות את המגמה. חברות יכולות למנף שיווק בווידאו כדי לספר את סיפור המותג שלהן, להציג את המוצרים או השירותים שלהן וליצור מעורבות עם הקהל שלהן.
  • 2. התאמה אישית:
    צרכנים מחפשים חוויות מותאמות אישית, וחברות שיכולות לעמוד בציפייה זו נוטות יותר להצליח. התאמה אישית יכולה ללבוש צורות רבות, מקמפיינים מותאמים אישית בדוא"ל ועד למודעות ממוקדות המבוססות על התנהגות משתמשים.
  • 3. אופטימיזציה של חיפוש קולי:
    עם עלייתם של עוזרות וירטואליות כמו סירי ואלקסה, החיפוש הקולי הופך נפוץ יותר. חברות יכולות לבצע אופטימיזציה של האתר והתוכן שלהן עבור שאילתות חיפוש קוליות, כדי להבטיח שהן יופיעו בתוצאות החיפוש ויגיעו לקהל רחב יותר.
  • 4. תוכן אינטראקטיבי:
    תוכן אינטראקטיבי כמו חידונים, סקרים וסקרים יכול להיות דרך מהנה ומרתקת להתחבר לקהל. תוכן אינטראקטיבי יכול גם לעזור לחברות לאסוף נתונים ותובנות חשובות לגבי הקהל שלהן.
  • 5. בינה מלאכותית ולמידת מכונה:
    בינה מלאכותית ולמידת מכונה נמצאות בשימוש תכוף יותר בשיווק דיגיטלי כדי לבצע אוטומציה של משימות כמו מיקוד מודעות ואופטימיזציה של תוכן. טכנולוגיות אלו יכולות לעזור לחברות לחסוך זמן ולשפר את האפקטיביות של מסעות הפרסום השיווקיים שלהן.

תפקידו של שיווק תוכן בעידן הקורונה

מגיפת הקורונה שינתה את הדרך שבה חברות ניגשים לשיווק תוכן. עם צרכנים מבלים יותר זמן באינטרנט מאי פעם, יש הזדמנות לחברות להתחבר לקהל שלהן באמצעות תוכן משמעותי ורלוונטי. הנה כמה דרכים שבהן שיווק תוכן יכול למלא תפקיד בעידן הקורונה:

ראשית, חברות יכולות להשתמש בשיווק תוכן כדי לספק מידע ומשאבים בעלי ערך לקהל שלהן. זה יכול לכלול מאמרים, פוסטים בבלוגים ופוסטים במדיה חברתית שמלמדים את הצרכנים לגבי המגיפה וכיצד היא משפיעה על התעשייה שלהם. על ידי מתן מידע מועיל, חברות יכולות לבסס את עצמן כמשאב מהימן ולבנות קשרים חזקים יותר עם הקהל שלהן.

שנית, חברות יכולות להשתמש בשיווק תוכן כדי להציג את ערכי המותג שלהן ולהפגין את מחויבותן לאחריות חברתית. זה יכול לכלול שיתוף בסיפורים על האופן שבו החברה תומכת בעובדיה, בלקוחותיה ובקהילה שלה במהלך המגיפה. על ידי הדגשת מאמצים אלה, חברות יכולות לחזק את המוניטין של המותג שלהן ולבנות נאמנות בקרב הקהל שלהן.

לבסוף, חברות יכולות להשתמש בשיווק תוכן כדי להישאר בראש עם הקהל שלהן בתקופה שבה ערוצי שיווק מסורתיים עשויים להיות פחות יעילים. זה יכול לכלול יצירת תוכן מרתק ומשעשע המהדהד עם הצרכנים, כגון סרטונים, אתגרי מדיה חברתית וחידונים אינטראקטיביים. על ידי שמירה על מעורבות הקהל שלהן, חברות יכולות לשמור על מודעות למותג ואף לייצר לידים חדשים.

יוצר תוכן עובד על פוסט בבלוג
יוצר תוכן עובד על פוסט בבלוג

שיווק מקומי: למה זה חשוב עכשיו?

שיווק מקומי תמיד היה חשוב לעסקים המחפשים להתחבר לקהל היעד שלהם באזור או קהילה ספציפיים. עם זאת, בעידן של וירוס הקורונה, שיווק מקומי הפך למכריע אף יותר. הנה כמה סיבות לכך:

  • 1. שינוי התנהגות צרכנים

    אחת ההשפעות הגדולות ביותר של המגיפה הייתה השינוי בהתנהגות הצרכנים. עם הגבלות נסיעה ואמצעי ריחוק חברתי, הצרכנים מבלים יותר זמן בקהילות המקומיות שלהם ומסתמכים על עסקים מקומיים לצרכיהם. זה מהווה הזדמנות לעסקים להתמקד באסטרטגיות שיווק מקומיות שיכולות לעזור להם להתחבר לצרכנים אלה ולבנות מערכות יחסים חזקות יותר.

  • 2. תמיכה בקהילה

    המגיפה הדגישה את החשיבות של תמיכה בקהילה ואת התפקיד שממלאים עסקים מקומיים בתמיכה בקהילות שלהם. על ידי התמקדות בשיווק מקומי, עסקים יכולים להפגין את מחויבותם לקהילה המקומית שלהם ולבנות רצון טוב בקרב הצרכנים. ניתן לעשות זאת באמצעות יוזמות כגון שיתוף פעולה עם ארגוני צדקה מקומיים, מתן חסות לאירועים קהילתיים או מתן הנחות לתושבים המקומיים.

  • 3. הודעות ממוקדות

    שיווק מקומי מאפשר לעסקים להתאים את המסרים והמבצעים שלהם לצרכים ולהעדפות הספציפיות של קהל היעד שלהם. זה יכול להיות חשוב במיוחד במהלך המגיפה, שכן אזורים שונים עשויים לחוות רמות שונות של השפעה והתנהגות הצרכנים עשויה להשתנות. על ידי הבנת הצרכים וההעדפות הייחודיות של הקהל המקומי שלהם, עסקים יכולים ליצור קמפיינים שיווקיים יעילים יותר שיהדהדו עם הצרכנים ויעודדו מכירות.

איך חברות יכולות להתבלט במרחב דיגיטלי צפוף?

עם עליית השיווק הדיגיטלי והמספר ההולך וגדל של חברות המתמודדות על תשומת לב הצרכנים באינטרנט, התבלטות במרחב דיגיטלי צפוף הפכה לאתגר מרכזי עבור עסקים. עם זאת, ישנן מספר אסטרטגיות שבהן חברות יכולות להשתמש כדי לבדל את עצמן וללכוד את תשומת הלב של הצרכנים.

ראשית, חברות יכולות להתמקד ביצירת תוכן ייחודי ומשכנע שמבדיל אותן מהמתחרים שלהן. זה יכול לכלול הכל, החל מפוסטים בבלוג ועדכוני מדיה חברתית ועד לסרטונים ואינפוגרפיקות. על ידי יצירת תוכן מרתק, אינפורמטיבי ומבדר, חברות יכולות לבנות קהל נאמן ולבסס את עצמן כמובילי מחשבה בתעשייה שלהן.

שנית, חברות יכולות למנף את כוחה של התאמה אישית כדי ליצור חוויה אישית יותר עבור הקהל שלהן. זה יכול לכלול כל דבר, החל מקמפיינים מותאמים אישית בדוא"ל ועד פרסום ממוקד המבוסס על היסטוריית הגלישה של המשתמש. על ידי התאמת מאמצי השיווק שלהן לצרכים ולהעדפות הספציפיות של הקהל שלהן, חברות יכולות ליצור קמפיינים יעילים יותר שמניעים מעורבות ומכירות.

שלישית, חברות יכולות להשקיע בבניית זהות מותג חזקה שניתן לזהות באופן מיידי ובלתי נשכחת. זה יכול לכלול הכל, החל מלוגו וערכת צבעים ייחודיים ועד לקול וטון ייחודיים של המותג. על ידי יצירת זהות מותגית חזקה, חברות יכולות לבדל את עצמן מהמתחרות שלהן ולבנות קהל לקוחות נאמן שנלהב מהמותג שלהן.

רביעית, חברות יכולות להתמקד במתן שירות לקוחות ותמיכה יוצאי דופן. בעידן הדיגיטלי של היום, צרכנים מצפים לסיפוק מיידי ולתשומת לב אישית כאשר הם מקיימים אינטראקציה עם עסקים באינטרנט. על ידי מתן שירות לקוחות מהיר, ידידותי ומועיל, חברות יכולות לבנות מוניטין של ממוקדות בלקוחות ולהרוויח את נאמנות הקהל שלהן.

פרסומת דיגיטלית ייחודית ומושכת את העין
פרסומת דיגיטלית ייחודית ומושכת את העין

החשיבות של אנליטיקה והחלטות מונעות נתונים

בעידן הדיגיטלי של היום, הנתונים הם המלך. חברות שיש להן גישה לנתונים מדויקים, רלוונטיים ובזמן, מצוידות טוב יותר לקבל החלטות מושכלות ולהניע צמיחה עסקית. זה נכון במיוחד עבור חברות שמסתמכות על שיווק דיגיטלי כדי להגיע לקהל שלהן ולהניע מכירות. על ידי מינוף ניתוח ותובנות מונעות נתונים, חברות יכולות לקבל הבנה מעמיקה יותר של הקהל שלהן, התנהגותם והעדפותיהן.

אחד היתרונות המרכזיים של שימוש באנליטיקה ובתובנות מונעות נתונים הוא שהוא מאפשר לחברות לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום השיווקיים שלהן להשפעה מירבית. על ידי ניתוח נתונים על התנהגות משתמשים ומעורבות, חברות יכולות לזהות אילו קמפיינים מניבים ביצועים טובים ואילו מהם זקוקים לשיפור. זה מאפשר להם לקבל החלטות מונחות נתונים לגבי היכן להקצות את תקציב השיווק והמשאבים שלהם להחזר ROI מרבי.

יתרון נוסף בשימוש באנליטיקה ובתובנות מונעות נתונים הוא שהוא עוזר לחברות לזהות הזדמנויות חדשות לצמיחה. על ידי ניתוח נתונים על התנהגות משתמשים ומעורבות, חברות יכולות לזהות מגמות ודפוסים שאולי לא ברורים מיד. זה יכול לעזור להם לזהות שווקים חדשים, מוצרים חדשים או דרכים חדשות לתקשר עם הקהל שלהם שאולי לא שקלו קודם לכן.

בנוסף לאופטימיזציה של מסעות פרסום שיווקיים וזיהוי הזדמנויות צמיחה חדשות, ניתוח ותובנות מונעות נתונים יכולים גם לעזור לחברות לשפר את חווית הלקוח הכוללת שלהן. על ידי ניתוח נתונים על התנהגות לקוחות ומשוב, חברות יכולות לזהות נקודות כאב ואזורים שבהם הן יכולות לשפר את המוצרים או השירותים שלהן. זה יכול לעזור להם לספק חווית לקוח טובה יותר ולבנות קהל עוקב נאמן של לקוחות שמתלהבים מהמותג שלהם.

האם אוטומציה יכולה לעזור לעסקים להסתגל למציאות החדשה?

מגיפת COVID-19 אילצה עסקים להסתגל במהירות חסרת תקדים. חברות רבות נאלצו לשנות את פעילותן באינטרנט, לאמץ טכנולוגיות חדשות ולמצוא דרכים לעשות יותר בפחות. אוטומציה התגלתה ככלי מפתח עבור עסקים המעוניינים להסתגל למציאות החדשה הזו. על ידי אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן, עסקים יכולים לפנות זמן ומשאבים כדי להתמקד ביוזמות אסטרטגיות יותר.

תחום אחד שבו אוטומציה הפכה חשובה במיוחד הוא בשיווק דיגיטלי. כלי אוטומציה שיווקית יכולים לעזור לעסקים לייעל את מסעות הפרסום השיווקיים שלהם, להפחית עלויות ולשפר את חווית הלקוח. לדוגמה, עסקים יכולים להשתמש בכלי אוטומציה שיווקית כדי לשלוח אימיילים מותאמים אישית ללקוחות על סמך התנהגותם, לפלח את הקהל שלהם לקמפיינים ממוקדים ולהפוך פוסטים ברשתות חברתיות לאוטומטיות כדי לחסוך זמן ומאמץ.

אבל אוטומציה אינה מוגבלת רק לשיווק. זה יכול לשמש גם כדי לייעל תחומים אחרים בעסק, כגון מכירות, שירות לקוחות ותפעול. לדוגמה, עסקים יכולים להשתמש בצ'אטבוטים כדי להפוך אינטראקציות עם שירות לקוחות לאוטומטיות, להשתמש בכלים המונעים בינה מלאכותית כדי לנתח נתונים ולבצע תחזיות ולהפוך משימות חוזרות ונשנות בפיננסים ובחשבונאות.

אחד היתרונות המרכזיים של אוטומציה הוא שהיא יכולה לעזור לעסקים להפוך לזריזים ובעלי יכולת הסתגלות רבה יותר. על ידי אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן, עסקים יכולים לפנות משאבים כדי להתמקד ביוזמות אסטרטגיות יותר, כגון פיתוח מוצרים חדשים, כניסה לשווקים חדשים או שיפור חווית הלקוח. זה יכול לעזור לעסקים להישאר לפני המתחרים ולהסתגל לתנאי השוק המשתנים.

עם זאת, חשוב לציין כי אוטומציה אינה פתרון אחד המתאים לכולם. עסקים צריכים לשקול היטב אילו משימות מתאימות ביותר לאוטומציה ואילו מהן דורשות מגע אנושי. הם גם צריכים להבטיח שכלי האוטומציה שלהם משולבים עם האסטרטגיה העסקית הכוללת שלהם ומתואמים עם המטרות והיעדים שלהם.

צוות שיווק שעובד עם תוכנת אוטומציה שיווקית
צוות שיווק שעובד עם תוכנת אוטומציה שיווקית

עתיד השיווק הדיגיטלי לאחר הקורונה

מגיפת COVID-19 אילצה עסקים לחשוב מחדש על אסטרטגיות השיווק שלהם ולהסתגל לנוף דיגיטלי חדש. כשאנחנו מסתכלים לעבר העתיד, ברור ששיווק דיגיטלי ימשיך למלא תפקיד מכריע באופן שבו עסקים מגיעים ללקוחות ומתקשרים אליהם. עם זאת, המגיפה גם הדגישה את הצורך של עסקים להיות זריזים יותר, סתגלניים וממוקדי לקוח בגישתם לשיווק.

אחת המגמות המרכזיות שאנו יכולים לצפות לראות בעתיד של השיווק הדיגיטלי היא התמקדות רבה יותר בחווית הלקוח. עסקים יצטרכו לתת עדיפות לספק חוויות מותאמות אישית, רלוונטיות וחלקות בכל נקודות המגע כדי לשמור על מעורבות ונאמנות של לקוחות. זה ידרוש הבנה מעמיקה יותר של התנהגות והעדפות לקוחות, כמו גם שימוש בטכנולוגיות כגון AI ולמידת מכונה כדי לספק חוויות היפר-אישיות בקנה מידה.

מגמה נוספת שאנו יכולים לצפות לראות היא דגש גדול יותר על אחריות חברתית ושיווק ממוקד מטרה. המגיפה הדגישה את החשיבות של נקיטת עמדה של עסקים בנושאים כמו צדק חברתי, קיימות וגיוון והכלה. לקוחות מחפשים יותר ויותר לתמוך במותגים שמתיישרים עם הערכים שלהם, ועסקים יצטרכו להפגין את מחויבותם לנושאים אלה באמצעות שיטות השיווק והעסקיות שלהם.

מבחינת טכנולוגיה, אנו יכולים לצפות לראות המשך צמיחה וחדשנות בתחומים כמו AI, אוטומציה וחיפוש קולי. טכנולוגיות אלו יאפשרו לעסקים לספק חוויות מותאמות אישית, יעילות ואינטואיטיביות יותר ללקוחות. עם זאת, עסקים יצטרכו גם להיות מודעים להשלכות האתיות של טכנולוגיות אלו ולוודא שהשימוש בהן נעשה בצורה אחראית ושקופה.

לבסוף, עסקים יצטרכו להיות מוכנים לבלתי צפוי. מגיפת COVID-19 הראתה לנו שהעולם יכול להשתנות במהירות ובאופן בלתי צפוי, ועסקים יצטרכו להיות זריזים ובעלי יכולת הסתגלות בגישתם לשיווק. זה ידרוש נכונות להתנסות, לקחת סיכונים ולאמץ טכנולוגיות ואסטרטגיות חדשות כשהן צצות.

כיצד יושפעו תקציבי השיווק של החברות?

למגיפת COVID-19 הייתה השפעה משמעותית על עסקים ותקציבי השיווק שלהם. כאשר חברות רבות מתמודדות עם הכנסות מופחתות ותנאים כלכליים לא ברורים, תקציבי השיווק צפויים להיות אחד התחומים הראשונים שייקצצו. עם זאת, חשוב לעסקים למצוא איזון בין צעדי קיצוץ בעלויות ושמירה על נוכחות שיווקית חזקה כדי להישאר תחרותיים.

מגמה אפשרית אחת שאנו יכולים לצפות לראות היא מעבר לעבר ערוצי שיווק דיגיטליים, כגון מדיה חברתית, פרסום בחיפוש ושיווק בדואר אלקטרוני. ערוצים אלו נוטים להיות חסכוניים יותר משיטות פרסום מסורתיות ומציעים רמה גבוהה יותר של מיקוד והתאמה אישית. כתוצאה מכך, עסקים עשויים להקצות יותר מתקציבי השיווק שלהם לערוצים דיגיטליים כדי למקסם את החזר ה-ROI שלהם.

מגמה נוספת שאנו עשויים לראות היא דגש רב יותר על קבלת החלטות מונעת נתונים. עם תקציבים בלחץ, עסקים יצטרכו להבטיח שהם משקיעים בפעילויות שיווקיות שמניבות את התשואה הגבוהה ביותר. זה ידרוש התמקדות רבה יותר באנליטיקה ובמדידת האפקטיביות של מסעות פרסום שיווקיים בזמן אמת. עסקים יצטרכו להיות זריזים ומגיבים בגישתם לשיווק, ולבצע שינויים מהירים באסטרטגיות שלהם על סמך הנתונים.

בנוסף, ייתכן שעסקים יצטרכו לחקור זרמי הכנסה ומודלים עסקיים חדשים כדי לקזז את ההשפעה של תקציבי שיווק מופחתים. לדוגמה, עסקים מסוימים עשויים לפנות למודלים מבוססי מנויים או לחקור שותפויות ושיתופי פעולה חדשים כדי להגיע לקהלים חדשים. אחרים עשויים להתמקד בבניית הון עצמי ונאמנות למותג באמצעות שיווק תוכן ומעורבות במדיה חברתית, במקום להסתמך על קמפיינים פרסומיים יקרים.

תקציב שיווק קצוץ עם המילה 'קורונה וירוס' כתובה עליו
תקציב שיווק קצוץ עם המילה 'קורונה וירוס' כתובה עליו

"לאמץ שינוי": לקחים מהמגיפה

מגיפת COVID-19 אילצה עסקים לחשוב מחדש על פעילותם ולהסתגל למציאות חדשה. בעוד שרבים נאבקו להסתגל, אחרים אימצו את האתגר ומצאו דרכים חדשות לחדש ולשגשג. לקח מרכזי אחד שעסקים יכולים לקחת מהמגיפה הוא החשיבות של אימוץ השינוי.

המגיפה הראתה שעסקים זריזים ובעלי יכולת הסתגלות מצוידים טוב יותר להתמודד עם אתגרים בלתי צפויים. אלה שמיהרו לפנות למודלים עסקיים חדשים, לאמץ טכנולוגיות ודרכי עבודה חדשות ולהגיב להתנהגויות צרכנים משתנות, הצליחו להישאר בקדמת העקומה.

לקח נוסף שנלמד מהמגיפה הוא החשיבות לשים את האנשים במקום הראשון. חברות שהעניקו עדיפות לבריאות ובטיחות העובדים, הלקוחות והקהילות שלהן הצליחו לבנות אמון ונאמנות. זה הפך יותר ויותר חשוב ככל שהצרכנים הופכים למודעים יותר מבחינה חברתית ומחפשים מותגים שמתיישרים עם הערכים שלהם.

יתר על כן, המגיפה הדגישה את החשיבות של חוסן וניהול סיכונים. עסקים שהיו להם תוכניות מגירה והיו ערוכים לשיבושים בלתי צפויים הצליחו למזער את השפעת המגיפה. בעתיד, עסקים יצטרכו להמשיך לתעדף ניהול סיכונים ולבנות חוסן בפעילותם.

לבסוף, המגיפה הדגישה את חשיבות הטרנספורמציה הדיגיטלית. עם עסקים רבים שנאלצו לסגור את הפעילות הפיזית, אלה שכבר השקיעו בערוצים דיגיטליים הצליחו להמשיך לעסוק בלקוחות ולייצר הכנסות. בעתיד, עסקים יצטרכו להמשיך ולהשקיע בטכנולוגיות ובערוצים דיגיטליים כדי להישאר תחרותיים בעולם שלאחר הקורונה.

מסקנה: ניווט בנורמלי החדש בשיווק דיגיטלי

כשהעולם ממשיך להתמודד עם ההשפעות של מגיפת COVID-19, עסקים חייבים להסתגל לנורמה חדשה בשיווק דיגיטלי. במאמר זה, בדקנו אסטרטגיות שונות שבהן עסקים יכולים להשתמש כדי לנווט בזמנים לא ברורים אלה.

  • שינוי מביך:
    אחת האפשרויות העיקריות מהמגפה היא החשיבות של אימוץ השינוי. חברות שמסוגלות להסתגל במהירות ולהסתגל לנסיבות חדשות נמצאות טוב יותר להצליח בסביבה הנוכחית. המשמעות היא להיות פתוח לדרכים חדשות לעבוד ולהשקיע בטכנולוגיות חדשות כדי להישאר תחרותיים.
  • תעדוף אנשים:
    לקח נוסף שנלמד מהמגיפה הוא החשיבות של תעדוף אנשים. עסקים שמתעדפים את הבריאות והבטיחות של העובדים, הלקוחות והקהילות שלהם בונים אמון ונאמנות, דבר שהוא קריטי בזמנים לא וודאיים אלה. זה אומר גם להיות אחראי חברתית וליישר קו עם הערכים של קהל היעד שלך.
  • השקעה בטרנספורמציה דיגיטלית:
    המגיפה האיצה את המעבר לערוצים דיגיטליים, ועסקים שהשקיעו בטרנספורמציה דיגיטלית היו במצב טוב יותר להתמודד עם הסערה. בעתיד, מגמה זו צפויה להימשך, ועסקים צריכים להתמקד בבניית נוכחות דיגיטלית חזקה כדי לתקשר עם לקוחות ולהניע מכירות.

לסיכום, נגיף הקורונה אילץ חברות לחשוב מחדש ולהתאים את אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלהן. על ידי שימוש במודעות ממומנות, מיקוד לקהל המתאים והישארות מעודכנת לגבי המגמות האחרונות, עסקים יכולים לנווט בהצלחה בתקופה מאתגרת זו ולהמשיך להגדיל את המותג ואת בסיס הלקוחות שלהם.

שאלות נפוצות
אנחנו בצדק מדיה מתמחים בשיווק ויחסי ציבור בדיגיטל. בנוסף, כחלק מהפעילות שלנו אנחנו נותנים שירותי ייעוץ ומיתוג לארגונים מגוונים. צוות המשרד שלנו מורכב ממומחים מנוסים ומובילים בתחום, המספקים שירותי ייעוץ מקצועיים ויעילים לכל לקוח. אנו מייצגים את הלקוח ומתאימים את הפתרונות שלנו לצרכיו המיוחדים והאישיים של כל ארגון. בצדק מדיה אנו מתמחים בפיתוח אסטרטגיות מתקדמות של מיתוג ופרסום וביישום של פתרונות יצירתיים וחדשניים לקידום המותג ופיתוח העסקי של הלקוחות שלנו. אנו מאמינים בערך השירות המקצועי וביכולתנו לספק ללקוחותינו שירותים מצוינים וברמה הגבוהה ביותר. אנו מחפשים לפעול בצורה שותפותית עם לקוחותינו כדי להבין את צרכיהם ולספק להם את הפתרונות המתאימים ביותר לכל מקרה. אנו מזמינים את הלקוחות לצפות בעמוד שלנו ולפנות אלינו עם כל שאלה או דרישה שיש להם.
פונים אלינו לפגישת ייעוץ פיזית במשרדנו או בזום ומתחילים תהליך קידום מקצועי
קודם כל חשוב לבצע תיאום ציפיות מלא ולבדוק שחברת הפרסום עם ניסיון בסוג העסק שלכם.
אין צורך או חובה להיפגש פיזית, אפשר להפגש גם בזום או בגוגל מיט, אך כמובן שתמיד כיף יותר להפגש ולהכיר פנים מול פנים! וגם… יש לנו אחלה קפה!
 
תוכן עניינים
שיתוף המאמר
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
יעקב צדק
יעקב צדק

יעקב צדק - מייסד קבוצת צדק מדיה,
חברת פרסום המעניקה שירותי פרסום ויחסי ציבור לעסקים, ארגונים וחברות.
צדק אקדמי , מכללת קורסים אונליין ביזמות שיווק וטכנולוגיה לקהל הפרטי, ארגונים וחברות נובילות.

לחצו על הכפתור ומלאו את טופס ההתאמה
קצת תוצאות של לקוחותינו

התוכן באתר נוצר על ידי מערכת LAZYSEO AI המערכת הראשונה בעולם ליצרת תוכן AI בעברית

סרטונים אחרונים מהפודקאסט
מאמרים אחרונים בנושאי שיווק

– " שיווק נרתיקי נשים – חברות לוקחות דרך חדשה של שיווק ללקוחות נשים דרך צורות מתקדמות של חוויית משתמש".

מאמר זה בוחן את המגמה ההולכת וגוברת של שיווק מוצרי טיפוח אישי לנשים, במיוחד אלו הקשורים לטיפול בנרתיק, באמצעות חוויות משתמש חדשניות. חברות מנצלות טכנולוגיה

קרא עוד »

כמה עולה לפרסם בטוויטר

מאמר זה בוחן את העלויות השונות הקשורות לפרסום בטוויטר, ומספק תובנות כיצד עסקים יכולים להשתמש ביעילות בפלטפורמה כדי להגיע לקהל היעד שלהם. מבוא: כוחו של

קרא עוד »
עקבו אחרינו
רוצים לעבוד עם חברת פרסום אמינה
שתכוון אתכם לייצר הכנסה אמיתית?

הגיע הזמן לייצר לקוחות לעסק

עם פרסום מהחלל החיצון !

זה הכל עניין של דרך...
איך עובד התהליך אצלנו?
הובלנו מהלכים גם
בתקשורת
ישראל היום

"לקראת הולנטיין הקרב ובא, פייסבוק פרסמו מחקר חדש ובו הם בדקו איך מגיבים אנשים ששינו את הסטטוס שלהם ממערכת יחסים לרווק/ה…"

להמשך קריאה..

וואלה

" רבים הבחינו בפעילות של אלמוני בשם מנשה בטיטו בגוגל וברשתות. הגיע הזמן לשים סוף לתעלומה – מנשה בטיטו הוא אדם שלא קיים, שם רנדומלי שנבחר על ידי חברת BUYPOST כדי לבחון מי ממקדמי האתרים ומנהלי מותג ברשת יכבוש את המקום הראשון בביטוי חדש בגוגל תוך 30 ימים בלבד…"

להמשך קריאה..

לוגו מאקו

לפני יומיים הותיר אחריו חייל צעיר מכתב ובו הסביר מדוע שם קץ לחייו, הסיבה, כך כתב היא בעקבות חובות כלכליים. מכתב ההתאבדות שלו מעלה כעת סימני שאלה רבים, בכל הנוגע ליכולת של צה"ל לעזור כלכלית לחיילים. בריאיון ל"חי בלילה" שיתף קרוב המשפחה של המנוח בתחושות הקשות: "כשאין לך שום דבר אתה מרגיש לבד"

להמשך קריאה..

...Walk the talk
עזבו דיבורי סרק... זה מה שמספרים על הליווי שלנו
יש לכם על מי לסמוך....
שותפי פייסבוק
Meta Business Partner
שותפי גוגל
google partner